نقش مکاتبات در بازرگانی خارجی بر هیچکس پوشیده نیست، پیش نیاز یک مکاتبه خوب تسلط بر زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی زبان تجارت بین المللی است. و لذا برای اینکه مکاتبه گر خوبی باشید لازم است که سطح زبان انگلیسی شما حداقل متوسط به بالا ( Upper intermediate) باشد.
مکاتبات بازرگانی فرقی نمی کند چه با نامه ،دورنگار و یا ایمیل باشد، یکی از جنبه های کلیدی دنیای تجارت محسوب می شود. آن نشانگر صلاحیت و حرفهایگرایی نفر یا شخصی است که مکاتبه را انجام داده و یا اعتبار شرکتی است که نفر مکاتبه کننده (آقا یا خانم) برای آن کار میکند. مکاتبات شفاف و موثر قسمت مهم از اجرای یک کسب و کار کارآمد بوده و می تواند روابط خوب را ارتقا دهد. مکاتبه غیر شفاف و گیج کننده می تواند منجر به مشکلات زیادی شده و موجب عدم توافق و تفاهم، تأخیر، ضرر در تجارت، و رابطه ضعیف بین افراد ، گروهها و شرکتها گردد. بنابراین ، مهارت های نوشتن- اینکه چه چیزی نوشته و چطور بیان می شود باید بعنوان قسمتی از آموزش کسب و کار مانند حسابداری یا اقتصاد در نظر گرفته شود. کتابچه مکاتبات بازرگانی آکسفورد برای افرادی طراحی و در نظر گرفته شده است که به مکاتبات بازرگانی بعنوان بخشی از کارشان نیازداشته و برای دانشجویان بازرگانی وتجارت که برنامه دارند تا در آینده در دنیای تجارت شغلی داشته باشند. هدف آن فراهم نمودن کمک کاربردی در نگارش انواع مکاتبات بازرگانی ، از جمله نامه ها، دورنگارها،ایمیل ها ، گزارش ها ، یادداشت ها ، مکاتبات اجتماعی ، نامه های درخواست ( Application Letters) و Cvs. آن ] مکاتبات بازرگانی[ بیان میکند که چطور به شیوهای شفاف و موثر مکاتبه کنیم و به ما نشان میدهد که چطور می توانیم مودب باشیم نه خجالتی،مسئول باشیم نه گستاخ ، گزیده گو ( خلاصه گو) باشیم نه اینکه زیاد حرف بزنیم و مصمم و با اراده باشیم نه غیر منعطف. کتاب مکاتبات بازرگانی آکسفورد اشلی به ساختار، ارائه ، محتوا و سبک انواع مکاتبات میپردازد. آن دربرگیرنده انواع مختلفی از مکاتبات درباره معامله از جمله درخواستهای خرید ( Enquiries ) ، درخواست یا ارائه مظنه قیمت (Quotation)، سفارشها(Orders)، پرداختها( Payments)، اعتبار( Credit) ، شکایت ها ( Complaints و اصلاحات ( Adjustments) بوده و اطلاعات پیش زمینه و نمونه های واقعی از سازمان بازرگانی را فراهم می کند. برای مثال ، بانک ها ، شرکت های بیمه ، آژانس ها و شرکت هایی که در زمینه حمل و نقل از جمله حمل دریایی فعالیت دارند.
مکاتبات بازرگانی فرقی نمی کند چه با نامه ،دورنگار و یا ایمیل باشد، یکی از جنبه های کلیدی دنیای تجارت محسوب می شود.
آن نشانگر صلاحیت و حرفهایگرایی نفر یا شخصی است که مکاتبه را انجام داده و یا اعتبار شرکتی است که نفر مکاتبه کننده (آقا یا خانم) برای آن کار میکند. مکاتبات شفاف و موثر قسمت مهم از اجرای یک کسب و کار کارآمد بوده و می تواند روابط خوب را ارتقا دهد. مکاتبه غیر شفاف و گیج کننده می تواند منجر به مشکلات زیادی شده و موجب عدم توافق و تفاهم، تأخیر، ضرر در تجارت، و رابطه ضعیف بین افراد ، گروهها و شرکتها گردد. بنابراین ، مهارت های نوشتن- اینکه چه چیزی نوشته و چطور بیان می شود باید بعنوان قسمتی از آموزش کسب و کار مانند حسابداری یا اقتصاد در نظر گرفته شود.
کتابچه مکاتبات بازرگانی آکسفورد برای افرادی طراحی و در نظر گرفته شده است که به مکاتبات بازرگانی بعنوان بخشی از کارشان نیازداشته و برای دانشجویان بازرگانی وتجارت که برنامه دارند تا در آینده در دنیای تجارت شغلی داشته باشند. هدف آن فراهم نمودن کمک کاربردی در نگارش انواع مکاتبات بازرگانی ، از جمله نامه ها، دورنگارها،ایمیل ها ، گزارش ها ، یادداشت ها ، مکاتبات اجتماعی ، نامه های درخواست ( Application Letters) و Cvs.
آن ] مکاتبات بازرگانی[ بیان میکند که چطور به شیوهای شفاف و موثر مکاتبه کنیم و به ما نشان میدهد که چطور می توانیم مودب باشیم نه خجالتی،مسئول باشیم نه گستاخ ، گزیده گو ( خلاصه گو) باشیم نه اینکه زیاد حرف بزنیم و مصمم و با اراده باشیم نه غیر منعطف.
کتاب مکاتبات بازرگانی آکسفورد اشلی به ساختار، ارائه ، محتوا و سبک انواع مکاتبات میپردازد. آن دربرگیرنده انواع مختلفی از مکاتبات درباره معامله از جمله درخواستهای خرید ( Enquiries ) ، درخواست یا ارائه مظنه قیمت (Quotation)، سفارشها(Orders)، پرداختها( Payments)، اعتبار( Credit) ، شکایت ها ( Complaints و اصلاحات ( Adjustments) بوده و اطلاعات پیش زمینه و نمونه های واقعی از سازمان بازرگانی را فراهم می کند. برای مثال ، بانک ها ، شرکت های بیمه ، آژانس ها و شرکت هایی که در زمینه حمل و نقل از جمله حمل دریایی فعالیت دارند.